Volumul “Philosophy and Film: Bridging Divides”, publicat la editura Routledge

Volumul “Philosophy and Film: Bridging Divides”, publicat la editura Routledge

10 mai, 2019 in Actualitate, Știri

Asist. univ. dr. Oana Șerban, cadru didactic la Facultatea de Filosofie a Universității din București, a publicat studiul “Transnational Bio-Political Motives in Postmodern Cinema: Žižek and Badiou on Udi Aloni’s Forgiveness and Local Angel” în volumul “Philosophy and Film: Bridging Divides”, editat de Christina Rawls, Diana Neiva, Steven S. Gouveia și publicat la editura Routledge. Volumul reunește douăzeci de articole originale ale unor cercetători din diferite tradiții filosofice și academice, atât din Europa, cât și din SUA, precum Noël Carroll, Chris Falzon, Deborah Knight, Paisley Livingston, Robert Sinnerbrink, Malcolm Turvey si Thomas Wartenberg. Detalii referitoare la prezentarea și cuprinsul cărții pot fi consultate accesând pagina oficială a editurii Routledge.

Studiul Oanei Șerban răspunde unor întrebări ocolite îndelung în literatura de specialitate: Cum putem recunoaște angajamentul biopolitic al artei? Care este viitorul artei biopolitice într-o societate multiculturală? Capitolul are în vedere analiza orientării biopolitice a cinematografiei postmoderne, plecând de la producțiile artistice ale lui Udi Aloni, Local Angel și Forgiveness, dedicate construcției identității evreiești și conflictului israelo-palestinian. Cercetarea propune determinarea unor criterii pentru validarea unui proiect artistic biopolitic în care tradiționala „problemă evreiască” apare formulată printr-un discurs vizual și narativ menit să constituie identitatea transnațională a evreilor prin prisma experienței estetice. Evaluarea formelor în care arta sprijină practicile biopolitice evreiești oferă un cadru optim pentru o mai bună înțelegere a rolului pe care asemenea proiecte îl au în medierea conflictelor interculturale, constituirea și reprezentarea unor standarde de viață ori în angajarea unor multiple sensuri și reprezentări ale toleranței, iertării și concilierii. Astfel, sunt urmărite deschiderile cinematografiei contemporane către potențialul (bio)politic al producțiilor artistice în genere, asumând și criticând, totodată, câteva dintre interpretările propuse de Slavoj Žižek și Alain Badiou, cu privire la producțiile lui Udi Aloni.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.