Miercuri, 20 noiembrie 2024, Facultatea de Administrație și Afaceri (FAA) a Universității din București (UB) a semnat, la Palatul Victoria, un parteneriat strategic cu Secretariatul General al Guvernului (SGG).
Parteneriatul urmărește să asigure un cadru operațional și un standard funcțional menite să contribuie la o abordare modernă, inovativă și pragmatică a sistemelor de guvernanță, a structurilor administrative și a politicilor publice din România, în consens cu noile evoluții și cerințe la nivel național, european și global.
La eveniment, Universitatea din București a fost reprezentată de prof. univ. dr. Răzvan Mihail Papuc, prorector pentru Infrastructură, Administrație și Patrimoniu, de conf. univ. dr. Nicolae-Marius Jula, decan al Facultății de Administrație și Afaceri a UB, conf. univ. dr. Viorel Mihăilă, șeful catedrei de Administrație Publică, precum și de prof. univ. dr. Dragoș Paul Aligică, profesor la Facultatea de Administrație și Afaceri a UB.
Din partea Secretariatul General al Guvernului, la eveniment a luat parte secretarul de stat Mihnea Claudiu Drumea.
Parteneriatul strategic încheiat reprezintă o platformă pentru susținerea reciprocă și simultană, atât a viziunii și misiunii SGG, cât și a obiectivelor și viziunii FAA, în vederea identificării și promovării de proiecte comune ce vizează rolul analizelor și cercetării în vederea alocării și dezvoltării resursei umane și a competențelor în sistemul de administrație publică din România.
Acest tip de parteneriat este bazat pe recunoașterea și anticiparea actualelor tendințe și mutații globale în sistemele de guvernanță publică și își dorește să contribuie concret la dezvoltarea și consolidarea cooperării dintre Guvernul României și structurile de elită din comunitatea academică și de cercetare, inclusiv din mediul asociativ, facilitând înțelegerea și dezvoltarea unor răspunsuri specifice, de nivel național, la tendințele curente, prin fundamentarea politicilor publice pe baza unor studii, analize și cercetări de cel mai înalt nivel.
„Am semnat cu multă încredere acest protocol de cooperare cu Universitatea din București, prin Facultatea de Administrație și Afaceri, protocol pe care, transpus în practică, îl văd ca pe o pârghie necesară alinierii României la principiile OECD pentru guvernanța publică. Vom valorifica, astfel, oportunitatea consacrării unui standard de cooperare interinstituțională între Guvernul României și mediul academic, cu impact asupra inovării în administrația publică centrală și de o importanță strategică pentru România din perspectiva tendințelor curente, a schimbărilor structurale care bat la ușa statelor membre ale organizațiilor euroatlantice”, a declarat Mihnea Claudiu DRUMEA, secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului.
Cele două sensuri ale acestei direcții de cooperare interinstituțională sunt reprezentate pe de o parte de inovare, în special cea anticipativă și cea adaptivă, respectiv de nevoia de creștere a gradului de încredere în serviciul public și de stimulare a cercetării, educației superioare și academice pentru transformarea sectorului public într-un spațiu al competenței profesionale și excelenței administrative prin absorbția de resurse umane corespunzător pregătite în mediul universitar, respectiv prin administrarea de roluri multiple și de înalte responsabilități în mod operativ și acurat.
„Suntem onorați să anunțăm semnarea acestui parteneriat strategic cu Secretariatul General al Guvernului, un parteneriat care reflectă angajamentul comun pentru modernizarea și eficientizarea sistemului de guvernanță publică din România. Acest acord oferă un cadru funcțional solid pentru promovarea de inițiative comune care susțin excelența academică și răspund cerințelor actuale din administrația publică. Prin consolidarea interfeței între administrația publică și structurile de elită din mediul academic și societatea civilă, acest parteneriat își propune să răspundă provocărilor contemporane legate de înțelegerea și adaptarea la tendințele globale în sistemele de guvernanță, aducând astfel o contribuție relevantă la dezvoltarea României într-un context european și global”, a declarat conf. univ. dr. Nicolae-Marius JULA, decanul Facultății de Administrație și Afaceri a Universității din București.
Facultatea de Administrație și Afaceri este cea mai nouă facultate a Universității din București, reușind, în cei 24 ani de existență, să devină bine cunoscută atât în rândul candidaților, cât și al angajatorilor din mediul public și privat. De-a lungul timpului, Facultatea de Administrație și Afaceri s-a dezvoltat permanent și a devenit o structură universitară solidă și performantă în toate domeniile activității sale. Au fost înființate, pe rând, șapte direcții de studii – Administrație Publică, Administrarea Afacerilor (București), Administrarea Afacerilor (Focșani), Administrarea Afacerilor în limba engleză, Marketing, Cibernetică Economică și Sănătate Publică, iar în cadrul acestora au fost înființate 15 programe de studii universitare de master, dintre care patru sunt cu predare în limba engleză. Deschiderea școlii doctorale în științe administrative în cadrul acestei facultăți a marcat trecerea la stadiul de unitate de cercetare națională, la confluența dintre științele sociale și științele administrative aplicate. Astfel, FAA, prin școala doctorală, dezvoltă capabilități organizaționale și științifice pentru a contribui într-o manieră sistematică la sistemul de guvernanță națională. Parteneriatul semnat cu SGG face parte din această evoluție și o consfințește.
***
Parteneriatul încheiat între Facultatea de Administrație și Afaceri (FAA) a Universității din București (UB) și Secretariatul General al Guvernului (SGG) pentru dezvoltarea resursei umane și a competențelor din sistemul de administrație publică din România este un acord pe termen lung la nivel instituțional care nu presupune nicio implicație de natură politică din partea Universității din București.