O nouă resursă pentru cercetătorii UB: Platforma Focus pentru înregistrarea, arhivarea și raportarea rezultatelor cercetării

O nouă resursă pentru cercetătorii UB: Platforma Focus pentru înregistrarea, arhivarea și raportarea rezultatelor cercetării

Universitatea din București pune la dispoziția cercetătorilor și cadrelor didactice o nouă resursă utilă în raportarea rezultatelor cercetării: Platforma Focus pentru înregistrarea, arhivarea și raportarea rezultatelor cercetării.

Prezentată în premieră în deschiderea Conferinței de Comunicare a Rezultatelor Cercetării, Platforma Focus își propune să definească o baza de date internă a Universității din București care să centralizeze și să raporteze rezultatele cercetării pentru toți autorii care și-au declarat afilierea la UB.

Printre facilitățile concrete oferite de platformă se numără:

  • integrarea cu platformele WOS și Scopus (la definirea contului, fiecare cercetător își poate salva codurile unice de identificare în cele două platforme, iar rezultatele obținute vor fi automat asociate sau importate în contul respectiv);
  • definirea unor rezultate specifice domeniului asociat fiecărui cercetător (cărți, premii, brevete, granturi de cercetare etc.);
  • generarea fișei de verificare a standardelor minimale naţionale și obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învățământul superior, respectiv conferențiar/CSII și profesor/CSI, în formatul specific fiecărui domeniu de cercetare;
  • pe lângă rapoartele individuale, la nivelul UB, pot fi generate rapoarte centralizate pentru fiecare domeniu/ facultate/ departament/ institut.

Definirea și verificarea datelor la nivel de cont se face o singură dată, ulterior fiind necesare doar validări periodice ale sincronizărilor pe care platforma le face automat cu bazele de date WOS/Scopus/UEFISCDI.

Deși există platforme recunoscute (Web of Science, Scopus, Google Scholar) care realizează centralizări ale rezultatelor cercetării, nu de puține ori, asocierile dintre cercetător, articol și citări nu au fost complet sau corect realizate. FOCUS va permite identificarea automată a rezultatelor cercetării (de exemplu, citările unui articol pe durata unui an).

Prin funcționalități și interfață, Platforma Focus reprezintă un spațiu virtual ușor de utilizat care transformă generarea diferitelor fișe și rapoarte de cercetare într-un proces mai puțin laborios și consumator de timp.

Un scurt video demonstrativ de utilizare a Platformei Focus poate fi accesat cu doar un click mai jos.

 

Din echipa de proiect fac parte Adrian Sită (Project Manager), Ionuț Lungu (Tech Lead) și Laurențiu Vasile (Facultatea de Matematică și Informatică a UB, Business Analyst). Dezvoltarea platformei FOCUS a fost finanțată prin proiectele FDI 0690/2023 și FDI 0494/2024.

Conferința de comunicare a rezultatelor cercetării la UB, între diversitate și interdisciplinaritate

Veritabil maraton de prezentare a rezultatelor cercetării, cu peste 100 de prezentări, expoziții, ateliere interactive și demonstrații tehnologice, conferința s-a remarcat și anul acesta prin diversitatea domeniilor și a temelor abordate.

Mai multe detalii despre subiectele și panelurile conferinței, inspirate de temele celor cinci hub-uri ale Alianței CIVIS, așa cum sunt ele definite în cadrul Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă: climă, mediu și energie; societate, cultură, patrimoniu; sănătate; orașe, spații și mobilități; transformări digitale și tehnologice, pot fi accesate aici, aici și aici.

Programul integral al evenimentului poate fi accesat aici.

Conferința anuală de comunicare a rezultatelor cercetării la Universitatea din București își propune să reprezinte o platformă de exprimare și schimburi de idei pentru membrii comunității noastre academice din toate domeniile științifice, profesori și cercetători, coordonatori de centre sau grupuri de cercetare și directori de proiecte care desfășoară activități de cercetare cu rezultate concrete și relevante pentru comunitate.

Prin intermediul acestui eveniment, dedicat principalelor rezultate obținute pe parcursul anului universitar 2023-2024, Universitatea din București urmărește consolidarea conexiunilor din cadrul comunității sale academice, precum și crearea premiselor pentru dezvoltarea unor colaborări interdisciplinare, care să conducă la conștientizarea, de către întreaga societate, a valorii demersurilor din spațiul cercetării.

Primele ediții ale conferinței de comunicare a rezultatelor cercetării din cadrul Universității din București au avut loc în 2023 și au reprezentat un real succes atât prin diversitatea temelor și abordărilor propuse, cât și prin setarea unui cadru de discuție deschis, colegial și modern, axat pe inovare și colaborare interdisciplinară.

Mai multe informații despre primele două ediții ale conferinței anuale de comunicare a rezultatelor cercetării la UB sunt disponibile aici și aici.

Ediția de anul acesta a Conferinței de comunicare a rezultatelor cercetării la UB s-a desfășurat cu sprijinul proiectului INOVEX: Susținerea dezvoltării unor noi competențe și instrumente inovative pentru excelență în cercetarea interdisciplinară la Universitatea din București (CNFIS-FDI-2024-F-0484).

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services