Miercuri, 11 decembrie 2019, a avut loc conferința de închidere a proiectului „Elevi și studenți în Anul Centenarului” desfășurat în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2019 în cadrul Universității din București. Proiectul a fost dezvoltat de Facultatea de Istorie și de Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul UB, dar și de Departamentul de Consiliere și Orientare pentru Carieră al Universității.
Evenimentul de închidere a avut loc la Facultatea de Istorie a Universității din București (Bd. Regina Elisabeta, nr. 4-12) în prezența a peste 100 de elevi din liceele sectorului 1, dar și a numeroși studenți de la Facultatea de Istorie și de la Facultatea de Matematică și Informatică.
Activitățile avute în vedere prin acest proiect cultural au vizat marcarea cu ajutorul instrumentelor educaționale și a noilor tehnologii a unor evenimente istorice importante pentru evoluția statului român și semnificația pentru memoria colectivă a importanței realizării Marii Unire din 1918, precum și a parcursului de recunoaștere internațională a acesteia. Prin implicarea elevilor din sectorul 1 și a studenților Universității din București în proiecte de cercetare, în colaborare, s-a construit un cadru propice valorificării potențialului cultural și creativ existent, dar și a transferului de cunoaștere în privința conștientizării importanței Marii Uniri de la 1918.
Proiectul și-a propus să creeze o „oglindă“ peste veac: pe de o parte, viața și activitatea elevilor și studenților din centrele universitare importante și în „capitalele Marii Uniri, București, Alba-Iulia, Chișinău, Cernăuți“, așa cum se oglindesc în mărturii de epocă (arhive naționale, cărți, fotografii, înregistrări ale unor mărturii din presa vremii), pe de altă parte, viața și preocupările elevilor și studenților actuali, consemnate prin interviuri, fotografii și prin implicarea în valorizarea memoriei Marii Uniri, dar și a memoriei locale specifice.
Valoarea proiectului este conferită și prin dezvoltarea unor instrumente specifice actualei generații de elevi și studenți, accentul fiind pus pe noile tehnologii, ceea ce asigură explorarea unor alternative și premise dinamice și interactive în procesul de învățare. În acest sens a fost creată o aplicație care permite plasarea pe hartă a principalelor clădiri-monument istoric din sectorul 1, legate de istoria Primului Război Mondial și a Marii Uniri din 1918.
Site-ul proiectului valorifică toate aceste activități de documentare, devenind astfel un instrument de documentare ce poate fi utilizat de elevi și profesori în cadrul procesului didactic.