fbpx

Universitatea din București, noi măsuri dedicate susținerii activității didactice online

Universitatea din București, noi măsuri dedicate susținerii activității didactice online

Grupul de Coordonare a Activităților Educaționale Online (GCAEO-UB) a elaborat ghidul intitulat Recomandări pentru susținerea activităților educaționale online, menit să sprijine cadrele didactice ale universității noastre în utilizarea soluțiilor digitale avansate puse la dispoziție de către Rectoratul UB. Ghidul poate fi consultat aici.

Nu în ultimul rând, echipa GCAEO-UB a dezvoltat un website dedicat susținerii activității didactice online, unde pot fi găsite atât documente de sprijin, cât și diverse resurse online, interne sau externe.

Redăm mai jos mesajul coordonatorului Grupului de Coordonare a Activităților Educaționale Online (GCAEO-UB), conf. univ. dr. Radu Gramatovici:

Dragi colege și colegi,

Traversăm o perioadă dificilă în plan personal și profesional, datorată crizei pandemice actuale. Viața noastră s-a schimbat radical în ultimele săptămâni, cu toții am fost nevoiți să reducem semnificativ interacțiunile directe cu ceilalți, dar am descoperit posibilitățile nebănuite pe care ni le oferă interacțiunea online.

Educația s-a mutat din sălile de curs sau laborator în mediul virtual, un spațiu pe care puțini dintre noi l-ar fi văzut ca singurul mijloc de formare și educare în relația profesor- student. Pentru fiecare dintre noi, această tranziție a venit cu diverse provocări, solicitându-ne un efort suplimentar de adaptare.

Vă mulțumim tuturor pentru munca și dedicarea extraordinare pe care le-ați depus pentru continuarea activității didactice în spațiul online, într-o perioadă care ne testează tuturor, oameni și instituții deopotrivă, capacitatea de rezistență. Vă mulțumim pentru că ați fost alături de studenții dvs. în momente și așa dificile pentru toți.

Trecerea bruscă de la educația față în față la educația online a fost un efort susținut. Am văzut facultăți și departamente care s-au mobilizat extraordinar, într-un timp foarte scurt de timp și au făcut acest pas cu curaj și determinare. Am văzut colege și colegi profesori care s-au adaptat foarte repede și, apoi, s-au implicat în comunitatea de învățare pentru a-i ajuta și pe ceilalți.

În toată această perioadă am încercat să nu adăugăm presiuni suplimentare cu privire la modalitățile de desfășurare a activității și am lăsat autonomia facultăților și a dvs. de a face uz  înțelept de cunoașterea în posesia căreia vă aflați, pe specificul fiecărui domeniu. Grupul de Coordonare a Activităților Educaționale Online (GCAEO-UB), cu efortul susținut al specialiștilor din Direcția IT&C (DITC-UB), s-a mobilizat pe dezvoltarea infrastructurii de predare-învâțare-evaluare online, încercând să fie alături fie direct, fie prin grupurile constituite la nivelul fiecărei facultăți, de fiecare dintre cei care au cerut sprijin.

Campusul virtual al Universității s-a dezvoltat (și se dezvoltă în continuare) pe 4 piloni: infrastructura hardware și de comunicații de date, platformele software educaționale, suportul tehnic oferit utilizatorilor și instruirea utilizatorilor. Detalii despre activitățile derulate sau în curs de derulare de GCAEO-UB găsiți la sfârșitul acestui mesaj.

De săptămâna aceasta, începem a 2-a etapă a aceastei perioade de educație online, în care fiecare dintre noi va avea acces și va putea trece la metode mai bune de predare-învățare-evaluare online. Mai sunt 6 săptămâni din semestrul 2 în care vom fi mai puternici și mai pregătiți, atât noi, cât și studenții, pentru a face față cât mai bine sesiunii de examene, care se apropie (pentru anii terminali, chiar foarte repede).

De aceea, am pregătit un document cu recomandări pentru alegerea celor mai bune soluții de susținere a activităților educaționale online, adecvate atât la specificul fiecărei activități didactice, cât și la nevoile dvs. particulare. Încercăm, astfel, să venim în sprijinul fiecărei colege și fiecărui coleg profesor cu recomandări practice și, sperăm noi, utile. Aceste recomandări, pe care vi le punem la dispoziție, vor fi completate și îmbunătățite pe măsura experiențelor și a feedback-ului primit de la dvs.

Îl puteți accesa aici, pe noul site pe care îl vom popula cu toate resursele educaționale, pe care le veți avea la dispoziție: https://online.unibuc.ro.

Trecerea de la metodele imediate, de urgență, pe care mulți dintre dvs. le-ați folosit până acum, la metode mai adecvate activităților educaționale online, nu se va face, din nou, sub presiune, ci în ritmul fiecăruia dintr dvs., pe măsură ce resursele sunt disponibile și vă obișnuiți cu folosirea lor.

Ne-am propus să venim periodic către dvs. nu doar cu sprijin logistic, dar și cu astfel de informări, cu credința că împreună cu fiecare colegă și coleg profesor, șef de departament sau decan, vom reuși să păstrăm și, de ce nu, să consolidăm spiritul universității noastre în acest timp în care distanțarea socială ne pune la încercare.

Cu cele mai bune gânduri,

Radu Gramatovici,
Coordonator al Grupului de Coordonare a Activităților Educaționale Online (GCAEO-UB)

Activități derulate sau în curs de derulare la nivelul GCAEO-UB:

1. Infrastructura hardware și de comunicații de date.

⸰ a fost pregătită licitația pentru acordurile cadru de furnizare a conexiunilor și a serviciilor de voce și date din toate sediile Universității (contractele actuale expiră la sfârșitul lunii mai);

⸰ au fost achiziționate 2 servere performante, pe care urmează să fie mutată platforma de e-learning Moodle UB, pentru a susține toți utilizatorii din Universitate, profesori și studenți.

2. Platformele software educaționale

⸰ au fost create sau reactivate sute de adrese de email instituționale, care să permită profesorilor utilizarea unitară a sistemului de management al învățării Moodle UB – https://moodle.unibuc.ro, precum și a suitelor educaționale Microsoft 365 și GSuite; studenții (din toate facultățile, cu excepția a două, pentru care procesul este în curs) au deja adrese de email instituționale care le permit accesul și interacțiunea cu profesorii în platforma Moodle și în suita Microsoft 365;

⸰ a început procesul gradual al integrării tuturor facultăților din UB în platforma Moodle UB, cu sprijinul facultăților care ne-au furnizat datele necesare pentru configurarea cursurilor și alocarea profesorilor și studenților în platformă; până acum, au fost integrate 5 facultăți, iar procesul va continua într-un ritm accelerat după vacanță, cu toate facultățile care ne vor furniza datele necesare; facultățile care folosesc sisteme proprii de învățare online, precum Moodle sau Google Classroom, în special pentru programele de studii la distanță, vor continua să le folosească pe acestea, cel puțin până la integrarea completă în campusul virtual al UB;

⸰ s-a făcut integrarea platformei Moodle cu suita de aplicații Microsoft 365, pentru a reuni toți profesorii, studenții (grupați pe formațiuni de studii), toate instrumentele de lucru și toate activitățile online, atât asincrone, cât și sincrone, într-un singur loc;

⸰ au fost create conturi instituționale ale Universității în plaformele de videoconferință Zoom și Webex, pentru a veni în sprijinul colegilor care s-au obișinuit deja să folosescă aceste sisteme; aceste platforme vor putea fi folosite în continuare, alături de cele recomandate de noi și disponibile prin platformele educaționale recomandate – Microsoft Teams și Google Meet.

3. Suportul tehnic oferit utilizatorilor

⸰ colegii din grupul de coordonare și cei din Direcția IT&C au preluat și au rezolvat, în mod constant și rapid, toate solicitările venite în această perioadă;

⸰ a fost constituită, la nivelul Direcției IT&C, o echipă de studenți de la Facultatea de Matematică și Informatică, care vor fi alocați pe facultăți, pentru a oferi suport tehnic continuu și adaptat la nevoile fiecărui profesor.

4. Instruirea utilizatorilor

⸰ au fost instruiți, în cadrul a 2 sesiuni online, administratorii Moodle de facultate, care vor coordona activitatea în această platformă, la nivelul fiecărei facultăți;

⸰ săptâmâna aceasta va începe o serie de 4 sesiuni de instruire online de utilizare a platformei Moodle, la care vor participa 2-3 profesori din fiecare facultate, care la rândul lor să ofere sprijin colegilor din facultăți.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services