Universitatea din București organizează, în perioada 28 februarie – 13 iunie 2025, o nouă serie de cursuri EDIS destinate studenților care doresc să își dezvolte competențele digitale și să descopere tehnologiile emergente. Cursurile se desfășoară în format hibrid, atât online, cât și fizic în Amfiteatrul „Ioan Mihăilescu” al Rectoratului Universității din București (Șoseaua Panduri, nr. 90, sector 5, București).
Programul cuprinde o serie de cinci cursuri esențiale pentru orice student care își dorește să înțeleagă mai bine noile tehnologii și impactul lor asupra societății și mediului de afaceri.
Studenții vor avea acces la sesiuni interactive, studii de caz, proiecte practice și resurse digitale, care le vor permite să aplice cunoștințele dobândite în diverse contexte din viața acestora. Cursurile sunt susținute atât de specialiști din industrie, cât și de cadre didactice ale Universității din București, care vor structura cursurile, asigurând un echilibru între teorie și practică.
Cursurile sunt structurare astfel încât să răspundă cerințelor pieței muncii și să ofere cunoștințe practice în domenii de actualitate. Astfel, printre tematicile abordate se numără analiza și proiectarea interfațelor pentru utilizatori, evaluarea sistemelor informatice, auditarea sistemelor bazate pe inteligența artificială, antreprenoriatul în Metaverse și Web 3.0, precum și dezvoltarea competențelor digitale în tehnologii emergente.
Cursuri pentru dezvoltarea competențelor digitale
Analiza și proiectarea interfațelor pentru utilizatori – Cursul se axează pe modul în care principiile designului interfețelor digitale și modul în care aceste influențează experiența utilizatorilor. Studenții vor învăța să analizeze și să creeze interfețe intuitive, accesibile și eficiente, având ca obiectiv dezvoltarea unor produse digitale cu impact real.

Evaluarea sistemelor informatice – Participanții vor înțelege principiile fundamentale ale sistemelor informatice, metodologiile internaționale de evaluare și criteriile prin care se măsoară performanța și securitatea acestora. Se va pune accent pe tehnici de testare, standarde ISO și metode de analiză a eficienței sistemelor.

Auditarea sistemelor bazate pe inteligența artificială – Cursul oferă o perspectivă asupra modului în care pot fi auditate și evaluate sistemele bazate pe inteligență artificială. Studenții vor învăța să analizeze riscurile, să identifice erorile și să aplice metode de optimizare și reglementare a sistemelor de inteligență artificială, având în vedere impactul acestora asupra societății.

Antreprenoriatul în Metaverse și Web 3.0 – Acest curs abordează noile oportunități de afaceri oferite de tehnologiile blockchain, criptomonede, NFT-uri și realitatea virtuală. Studenții vor descoperi cum pot dezvolta startup-uri digitale, care sunt modelele de business inovatoare și cum pot fi utilizate noile tehnologii pentru a crea experiențe și produse revoluționare.

Dezvoltarea competențelor digitale în tehnologii emergente – Un curs conceput pentru a ajuta studenții să se adapteze la ritmul accelerat al inovațiilor tehnologice. Participanții vor explora domenii precum inteligența artificială, realitatea augmentată și virtuală, securitate cibernetică, big data și automatizare, dobândind abilități esențiale pentru viitorul digital.

Participarea la aceste cursuri le va oferi studenților un certificat de competențe digitale, care poate fi un avantaj esențial în cariera lor profesională.
Întâlnirile sunt organizate în cadrul proiectului „Ecosistem Digital pentru Învățare Sustenabilă” – EDIS și este finanțat prin Planul de Redresare și Reziliență al României.
Proiectul „EDIS-PED: Ecosistem Digital pentru Învățare Sustenabilă cu Resurse și Practici Educaționale Deschise”, cu o valoare totală de 13.353.439 de lei, are o perioadă de derulare de minimum 12 luni (21.10.2024 – 30.09.2025), cu posibilitate de prelungire până la data de 31.03.2024, și este finanțat prin Planul de Redresare și Reziliență al României, componenta C:15 – „educație”, reforma 5 – „Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației”, investiția 8 – „program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic”.
















