„Cred foarte mult în educația făcută cu iubire și empatie, fiind principiile esențiale în abordarea mea didactică” – interviu cu lect. univ. dr. Cezara Lamba-Benegui

„Cred foarte mult în educația făcută cu iubire și empatie, fiind principiile esențiale în abordarea mea didactică” – interviu cu lect. univ. dr. Cezara Lamba-Benegui

Senatul Universității din București a acordat premiul pentru „Cel / cea mai inovator / inovatoare curs / metodă de predare /material didactic în domeniul Științelor exacte și Ingineriei” al anului 2023 doamnei lect. univ. dr. Cezara Lamba-Benegui, cadru didactic la Facultatea de Matematică și Informatică a UB, titular a cursului Dezvoltarea Aplicațiilor Web (DAW).

Fiind o tehnologie în continuă dezvoltare, cursul urmărește dezvoltarea aplicațiilor web utilizând ASP.NET și limbajul C#, fiind nevoie de o rescriere anuală a acestuia.

În fiecare an, noua variantă a cursului s-a bazat pe experiența cu studenții FMI, adăugând în cadrul acestuia pe de o parte informațiile teoretice, iar pe cealaltă parte metode inovatoare care să-i ajute pe studenți să asimileze eficient noțiunile studiate.

În ceea ce privește materialul didactic, acesta conține toate noțiunile necesare dezvoltării de la zero a unei aplicații web, noțiuni prezentate într-un mod interactiv, fiecare concept teoretic având asociate exemple practice.

În toți anii, lect. univ. dr. Cezara Lamba-Benegui a avut feedback-uri excelente din partea studenților, referitoare atât la materialele de curs, cât și la metodologia de predare. La baza tuturor acestora au stat metodele interactive de predare, structurarea clară a materialelor scrise, atmosfera propice învățării și aplicabilitatea practică a noțiunilor studiate.

„Doamna profesoară a avut de departe unul dintre cele mai bine structurate și prezentate cursuri pe care am avut șansa să le parcurg vreodată. Cu o energie caldă și cu dorința sinceră de a ne învăța ceva nou doamna profesoară nu numai că a reușit să ne livreze un curs excelent ci și a construit o atmosferă plăcută în care respectul reciproc a fost mereu pe primul loc. Fiecare material de curs a ochit fără greșeală unul sau mai multe concepte fundamentale ale tehnologiei **ASP.NET** într-o manieră coerentă și mereu îndreptată spre noi, studenții. Fiecare material de laborator a fost o cărămidă esențială în procesul construirii unei aplicații web. (…) Spre norocul meu, am avut ocazia să colaborez cu doamna profesoară și într-un program de practică care a avut drept scop dezvoltarea unei aplicații web cu aceeași tehnologie. La fel ca și la curs, a fost excelent. Cerințele doamnei au fost prezentate impecabil și s-au bazat în totalitate pe bagajul de cunoștințe acumulat la curs. Mai mult, doamna profesoară mereu a fost deschisă și dispusă să mă ajute cu orice aspect sau întrebare pe care am avut-o în procesul de dezvoltare. Pe lângă cele enumerate mai sus, aceste două experiențe au contribuit decisiv în procesul meu de angajare”, este testimonialul unui absolvent al cursului DAW.

Despre activitatea didactică și de cercetare, experiența vastă de dezvoltator software în industrie, despre punctele forte și elementele inovative ale cursului DAW, precum și despre relațiile pe care le-a dezvoltat de-a lungul anilor cu studenții cărora le-a predat, metode de evaluare, „formule ale excelenței”, ne va povesti în continuare chiar lect. univ. dr. Cezara Lamba-Benegui.

Reporter: Ce v-a motivat să concurați la cea de-a șasea ediție a Premiilor Senatului Universității din București?

Cezara Lamba-Benegui: Motivația principală care m-a determinat să particip la această ediție a Premiilor Senatului Universității din București provine din aprecierea constantă pe care am primit-o de-a lungul timpului din partea studenților mei. Încă de când eram asistent universitar, feedback-ul pozitiv oferit de aceștia cu privire la calitatea materialelor didactice și a metodelor mele de predare a fost un factor esențial în evoluția mea ca profesor. Studenții au remarcat de-a lungul timpului nu doar claritatea și structura conținutului predat, ci și abordarea inovatoare și empatică a procesului de învățare, ceea ce m-a încurajat să continui să îmbunătățesc aceste aspecte.

Cred foarte mult în educația făcută cu iubire și empatie, fiind principiile esențiale în abordarea mea didactică.

În plus, pasiunea mea pentru psihologie și psihopedagogie a jucat un rol important în dezvoltarea mea profesională. Am studiat timp de cinci ani psihopedagogia, atât la nivel de licență, cât și în timpul masterului, ceea ce mi-a oferit o înțelegere profundă a modului în care oamenii învață și se dezvoltă. Întotdeauna am fost fascinată de complexitatea ființei umane și de diversitatea tiparelor de învățare. Mi-am dorit să înțeleg mecanismele comportamentale și cognitive ale studenților, astfel încât să pot construi metode de predare bazate pe empatie, răbdare și înțelegerea individualității fiecărui student, punând accent pe o educație care să sprijine dezvoltarea lor nu doar academică, ci și personală.       

Această intersecție între științele exacte și pedagogie m-a ajutat să creez un stil didactic ce îmbină rigurozitatea academică cu atenția asupra nevoilor și particularităților fiecărui student. In cele din urmă, feedback-ul constant pozitiv pe care l-am primit de la studenți a fost unul dintre factorii determinanți care m-au motivat să particip la acest concurs, considerând că acest premiu reprezintă o validare a eforturilor mele de a transforma procesul de învățare într-unul dinamic, inovator și centrat pe student.

R.: Ce a însemnat pentru dumneavoastră obținerea acestui premiu?

C.L.B.: Obținerea acestui premiu a reprezentat nu doar o validare și o recunoaștere a eforturilor mele, ci și o încurajare în a explora noi abordări pedagogice, astfel încât să îmi pot perfecționa constat metodele de predare. A fost o onoare pentru mine să primesc acest premiu, fiind o dovadă că studenții apreciază metodele de predare inovative și centrate pe nevoile lor, ceea ce demonstrează că educația trebuie să fie mai mult decât o simplă transmitere de informații. Educația trebuie să inspire, să provoace și să îi pregătească pentru provocările din viitor.            

R.: Vorbiți-ne despre cursul Dezvoltarea Aplicațiilor Web care v-a adus distincția pentru „Cel mai inovator curs” la categoria Științelor exacte și Inginerie a competiției. Care sunt elementele de noutate / de originalitate ale acestuia? În ce constă evaluarea finală?

C.L.B.: În ceea ce privește cursul Dezvoltarea Aplicațiilor Web, acesta conține toate noțiunile necesare dezvoltării de la zero a unei aplicații web, noțiuni prezentate într-un mod interactiv, fiecare concept teoretic având asociate exemple practice. Așa cum îmi place mie să spun, cursul este “From zero to hero”, cuprinzând toate noțiunile necesare dezvoltării unei aplicații web, de la zero până în producție.

În cadrul acestui curs, studenții dobândesc cunoștințe esențiale atât în dezvoltarea backend, cât și frontend, explorând arhitectura MVC, design patterns, autentificarea utilizatorilor, gestionarea rolurilor, integrarea Docker, și dezvoltarea REST API. De asemenea, cursul pune accent pe user experience (UX) și user interface (UI), oferindu-le studenților o înțelegere profundă a modului în care interacțiunea utilizatorului cu aplicațiile poate fi optimizată.

Printr-o abordare practică și inovatoare, cursul le oferă toate instrumentele necesare pentru a crea aplicații moderne, eficiente și intuitive, pregătindu-i pentru provocările reale din industrie.

Evaluarea este compusă din două părți. Prima parte a evaluării se bazează pe implementarea unui proiect complex, care implică dezvoltarea unei aplicații web de la zero până în faza de producție. Pe parcursul acestui proces, studenții dobândesc competențe esențiale precum gestionarea eficientă a timpului și sarcinilor, coordonarea etapelor unui proiect software și lucrul într-un mediu real de dezvoltare.

La finalul proiectului, aceștia asimilează o gamă largă de abilități tehnice și non-tehnice: crearea arhitecturii backend și frontend, configurarea containerelor cu Docker, integrarea autentificării și a rolurilor utilizatorilor, dezvoltarea de REST API-uri, precum și optimizarea interfeței și experienței utilizatorului (UI/UX). În plus, studenții își îmbunătățesc capacitatea de a rezolva probleme complexe, de a lucra colaborativ și de a se încadra în timp, pregătindu-i să facă față provocărilor din industria IT. A doua parte a evaluării este un examen practic, în cadrul căruia studenții primesc întrebări de tip interviu și exerciții practice de implementare. Scopul acestei probe de examinare este pregătirea studenților pentru primul lor interviu și pentru exigențele procesului de recrutare din industrie.

R: Care este raportul dintre teorie și practică? În conceperea conceptului, structurii, exemplelor, în ce măsură a contribuit experiența dumneavoastră de programator?

C.L.B.: Având o experiență de 9 ani ca dezvoltator software în industrie, am reușit să redactez cursul având la bază cerințele pe care o companie de profil le are pentru viitorii angajați. Din acest motiv, numărul studenților care se angajează la scurt timp după finalizarea cursului este semnificativ, ceea ce demonstrează utilitatea acestuia, fiind o piatră de temelie în dezvoltarea lor profesională. Datorită experienței pe care o am în domeniu, am reușit să sintetizez informația și să o transmit compact, astfel încât să eficientizez timpul de învățare. Așadar, studenții reușesc să asimileze o cantitate mare de informație, dar și să înțeleagă concepte teoretice complexe, doar într-un singur semestru de studiu.

Pe lângă experiența mea ca programator, am avut oportunitatea de a intra în lumea startup-urilor, fiind cofondator și cercetător într-un start-up care include și o componentă importantă de inteligentă artificială, pe care o coordonez. Rolul meu în acest proiect m-a învățat să abordez problemele din perspective practice și să dezvolt soluții inovative într-un mediu dinamic. Această abordare se reflectă în cursurile mele, unde îmbin teoria solidă cu aplicabilitatea practică, pentru a le oferi studenților atât cunoștințele necesare, cât și competențe practice pe care să le poată valorifica în carieră.

R.: Pornind de la premisa că cel mai bun argument în favoarea cursului îl reprezintă părerile studenților, care este feedback-ul acestora?

C.L.B.: Cel mai potrivit ar fi să împărtășesc câteva păreri recente pe care le-am primit din partea studenților mei la cursul de DAW din 2023, păreri care mi-au umplut inima de recunoștință, împlinire, dar și motivație.

„Cursul de Dezvoltarea Aplicațiilor Web a fost o surpriză extrem de plăcută în acest ultim semestru. Deși materia era destul de stufoasă și tehnologiile complet noi, sub îndrumarea doamnei profesoare Cezara Benegui nu am avut nicio problemă în a asimila volumul considerabil de informație. A fost o adevărată bucurie să lucrăm cu materiale atât de clare, cuprinzătoare și folositoare în parcursul nostru profesional, dar și cu o doamnă profesoară atât de implicată și dornică să se aproprie de studenți. Am admirat în special profesionalismul și integritatea doamnei profesoare, dar și felul în care dedicarea acesteia s-a manifestat prin numeroase tutoriale postate special pentru a se asigura că am înțeles conceptele dificile, indicații suplimentare oferite în cazul în care doream să aprofundăm noi noțiuni adiacente materiei studiate și ajutorul acordat în cazul întâmpinării oricărei probleme. Colaborarea mea cu doamna profesoară a dus la construirea unui proiect de echipă de care sunt nespus de mândră și la deprinderea unor aptitudini esențiale viitorului meu, fapt pentru care îi voi rămâne mereu recunoscătoare.”

Orele de curs și laborator la DAW au fost preferate mele de până acum din facultate, iar acest lucru se datorează faptului că încă de la început am simțit că nevoile mele în calitate de student sunt înțelese și satisfăcute. Spre deosebire de experiența pe care am avut-o la alte materii, la DAW am reușit să învăț de-a lungul semestrului într-un ritm susținut și deloc presant, fără să mă aglomerez și fără să simt că mă pierd într-o plajă infinită de detalii cu care să nu pot ține pasul. Acest lucru se datorează în mare parte materialelor-suport care au fost extrem de bine documentate, cu multe exemple, explicații potrivite pentru fiecare nivel de înțelegere și fără detalii inutile. La finalul cursului pot spune că acesta și-a atins cu succes scopul: am dobândit o bază teoretică destul de bună în ceea ce privește lucrul cu framework-ul ASP.Net Core și a ajuns să-mi placă suficient de mult cât să-mi doresc să învăț și mai multe pe cont propriu. Singurul meu regret e că timpul a fost limitat și nu am apucat să aprofundăm mai mult cu lucruri mai complexe pe care le putem face folosind framework-ul (integrare de API-uri etc.) Cu toate acestea, ceea ce am apreciat cel mai mult a fost implicarea dumneavoastră, pasiunea cu care lucrați și interesul constant pe care l-ați avut față de noi, faptul că ați vrut să ne cunoașteți și dincolo de ceea ce presupune eticheta de «programator». Datorită discuțiilor din timpul cursurilor, a insight-urilor din industrie și a sfaturilor de viață pe care le-ați împărtășit cu noi de-a lungul semestrului mi-am dat seama că soarta universal considerată de «corporaTRIST» nu trebuie să-mi anuleze pasiunile, creativitatea și limitele în ceea ce privește lucrurile pe care îmi doresc să le realizez atât în plan profesional, cât și în cel personal. Sunt foarte recunoscătoare că am avut ocazia să am profesorul «complet» pe care mi l-am dorit dintotdeauna, vă respect și vă admir enorm pentru ceea ce faceți, și sper din suflet ca în viitor să apară și mai mulți profesori cel puțin la fel de implicați și muncitori.”

R.: În ultimii ani, inclusiv la sesiunea de Admitere din anul 2024, la specializarea Tehnologia informației de la Facultatea de Matematică și Informatică a fost înregistrată una dintre cele mai mari concurențe la nivel de universitate. Din punctul dumneavoastră de vedere, ce îi motivează pe tinerii absolvenți de liceu să aleagă această specializare?

C.L.B.: Consider că elevii de liceu aleg într-un număr atât de mare această specializare datorită avansului tehnologic și a posibilității de a contribui semnificativ în această eră digitală. Toate specializările noastre, din cadrul Facultății de Matematică și Informatică, sunt alese de un număr semnificativ de elevi, ceea ce reflectă atât prestigiul facultății, cât și competitivitatea programelor noastre de studiu. De asemenea, reprezintă și o validare a eforturilor noastre de a oferi un mediu academic dinamic, inovator și adaptat nevoilor actuale din industrie.

În plus, alegând acest profil, cunoștințele dobândite le permit să aleagă dintr-o multitudine de subdomenii, de la inteligență artificială, dezvoltare de software, securitate, robotică, până la analiza datelor sau dezvoltarea de jocuri. Acest domeniu le permite să dezvolte soluții inovatoare și să participe activ la revoluțiile digitale ale viitorului. În plus, să nu omitem nici cererea ridicată pe piața muncii și perspectivele salariale competitive.           

R.: Există parteneriate între FMI și companii IT care să faciliteze inserția studenților / absolvenților pe piața muncii, dându-le înainte de toate oportunitatea de a dobândi experiență în domeniu?

C.L.B.: De-a lungul timpului, facultatea noastră a dezvoltat numeroase parteneriate solide cu companii de renume din industria IT, iar dorința noastră este de a continua această tradiție cu succes. Un exemplu relevant este târgul de cariere pe care îl organizăm anual, un eveniment esențial pentru studenți și companii deopotrivă. La acest târg, firmele din domeniu își prezintă oportunitățile de angajare și posturile disponibile, iar studenții au ocazia să-și depună CV-urile, să interacționeze direct cu angajatorii și să înțeleagă mai bine cerințele pieței. În plus, acest mediu le oferă posibilitatea de a pune întrebări și de a primi recomandări valoroase pentru orientarea profesională, facilitând alegerea locului de muncă potrivit încă din timpul studiilor.

Pe lângă acest eveniment, colaborăm constant cu diverse firme care susțin cursuri specializate și workshopuri dedicate studenților noștri, aducându-le o perspectivă practică și actuală asupra industriei, reprezentând un sprijin considerabil pentru pregătirea lor profesională. Ceea ce ne bucură este faptul că mulți dintre studenții noștri reușesc să se angajeze încă din timpul facultății, demonstrând astfel că sunt bine pregătiți pentru cerințele complexe ale industriei IT.

R.: Parcursul dvs. profesional este un exemplu de continuitate și perseverență. Cât de important este ca un student să își găsească „drumul” și, mai ales, să țină pasul cu evoluția unui domeniu de cercetare aflat într-o dinamică continuă, cum este programarea? În ce fel impactează domeniul Inteligența Artificială?

C.L.B.: Perseverența este esențială în orice demers, iar găsirea drumului propriu este un proces care necesită timp, explorare și curaj. Privind înapoi, pot spune că pasiunea mea pentru educație și predare a înflorit treptat. Încă din perioada studenției, obișnuiam să le explic colegilor mei în timpul sesiunilor, iar aceștia reușeau să înțeleagă concepte complexe într-un timp foarte scurt. Această pasiune a prins contur în timp, în special datorită experiențelor trăite, atât în relația cu colegii mei, cât și prin cei cinci ani de studii psiho-pedagogice.

Acolo am început să explorez psihologia, studiind comportamentul uman, procesele cognitive, emoțiile și metodele eficiente de învățare. În acest mod am realizat că pasiunea era de fapt menire, iar menirea mea este să contribui la formarea de oameni compleți, echilibrați și capabili să își urmeze cu încredere drumul. Cred că rolul unui profesor nu este doar acela de a transmite informații, ci și de a ghida și inspira studenții să-și găsească propria cale, să își înțeleagă potențialul și să își dezvolte abilitățile în mod autentic. De aceea, îmbin pasiunea pentru educație cu interesul pentru psihologie, încercând să creez o experiență educațională care să le ofere studenților atât competențele necesare, cât și încrederea de a-și descoperi adevăratul potențial.

Cum poate un student să țină pasul cu evoluția unui domeniu de cercetare aflat într-o dinamică continuă, cum este programarea?

Exact cum am menționat anterior, spunând povestea mea. Cheia pentru a ține pasul cu noile tendințe și avansuri tehnologice este, fără îndoială, PASIUNEA. Când iubești ceea ce faci, orice provocare devine o oportunitate de învățare, iar efortul devine natural și plăcut. Pasiunea este motorul care te determină să înveți continuu și să te adaptezi rapid la schimbările din domeniu.

Pe lângă pasiune, eu am o formulă, căci tot suntem la Facultatea de Matematică și Informatică, pe care o împărtășesc studenților mei. O numesc Formula Excelenței = 2C + 2R – Curiozitate, Consecvență, Rigoare, Respect. În procesul de învățare, curiozitatea are un rol fundamental. Consecvența este esențială, atât în a respecta standarde, cât și în a depune efort constant. Rigoarea este indispensabilă, asigurând precizie și acuratețe. Respectul este una dintre cele mai importante valori, promovând relații sănătoase și armonioase, oferind chiar și siguranța necesară pentru a evolua și a învăța din greșeli.

În ceea ce privește Inteligența Artificială, consider că studenții trebuie să înțeleagă și să integreze eficient aceste procese în dezvoltarea lor profesională. Inteligența Artificială nu trebuie privită ca o tehnologie care va lua locul oamenilor, ci mai degrabă ca un instrument puternic care ne poate sprijini, prin automatizarea anumitor sarcini sau procese. Prin capacitatea sa de învățare, permite dezvoltarea unor soluții mai rapide și mai eficiente în domenii precum robotica, analiza datelor, diagnosticare medicală, securitate etc.

Îmbinând competențele umane cu tehnologia, putem doar să eficientizăm și să îmbunătățim activitățile noastre. Inteligența artificială ne poate ajuta sa optimizăm procese, dar nu poate înlocui empatia, creativitatea sau gândirea critică pe care doar oamenii le pot oferi.

R: Care sunt acei profesori care v-au marcat în mod deosebit în timpul studiilor și în ce mod au contribuit aceștia la evoluția dumneavoastră profesională și personală?

C.L.B.: De-a lungul studiilor, am avut ocazia să întâlnesc profesori care, prin dedicarea și profesionalismul lor, au avut un impact asupra dezvoltării mele academice și profesionale. Fiecare experiență a fost o oportunitate de învățare, iar diversitatea abordărilor lor m-a ajutat să îmi construiesc propria metodologie și să îmi formez o viziune complexă asupra domeniului în care activez.

R.: După părerea dumneavoastră, ce credeți că ar mai putea face Universitatea din București pentru a stimula excelența în domeniul cercetării?

C.L.B.: Universitatea dispune deja de diverse resurse pentru a stimula dorința de cercetare. Dacă ar fi să enumăr câteva strategii menite să susțină și să motiveze cadrele didactice și studenții, acestea ar fi:

  • Accesul la resurse de calitate – infrastructură modernă, baze de date specializate, laboratoare echipate corespunzător;
  • Crearea unui mediu competitiv, dar și încurajarea lucrului în echipă, parteneriate cu industria – de cele mai multe ori aceștia cunosc adevăratele probleme și necesități, extinzându-se astfel domeniul de cercetare;
  • Programe de mentorat și dezvoltare profesională – Universitatea poate încuraja mentoratul între cercetătorii seniori cu experiență și tinerii cercetători care sunt la început de drum. De cele mai multe ori, tinerii au nevoie de îndrumare și este dificil să găsească întotdeauna răspunsurile singuri.

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services