În perioada 29-30 martie 2021, Universitatea din București, reprezentată de prof. univ. dr. Magdalena Iordache-Platis, prorector UB pentru Managementul calității, Responsabilitate socială și Relația cu partenerii sociali, și prof. univ. dr. Diana Ioniță, cadru didactic la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine a UB, a contribuit la implementarea primului program intensiv din cadrul proiectului Erasmus +, cu titlul Experiential education. Interactive / Intensive course of European brand management (brandY).
Programul intensiv, cu o durată de implementare de trei ani (2020-2023), s-a desfășurat online, fiind găzduit de Hogeschool West-Vlaanderen Howest (Belgia), iar participanți au fost 10 profesori și 28 de studenți de la University of Economics, Katowice (Polonia), Université Savoie Mont Blanc (Franța), Universitatea din București, Immanuel Kant Baltic Federal University (Federația Rusă), Universitaria San Pablo-CEU- Universidad CEU Cardenal Herrera (Spania), Hogeschool West-Vlaanderen Howest (Belgia) și Haute École Specialisée de Suisse Occidentale (Elveția).
Scopul acestui eveniment a fost pregătirea unei platforme virtuale ca instrument interactiv care să îmbine predarea și învățarea unor noțiuni specifice managementului de marcă cu jocurile interactive, studiile de caz, descrierea unei mărci și a unui produs concepute de către studenți, elaborarea unei campanii publicitare, regândirea produsului în funcție de caracteristicile unei alte piețe de comercializare etc.
O platformă interactivă pentru studenți
Platforma dezvoltată va funcționa ca instrument interactiv care va permite accesul studenților la numeroase resurse de învățare: curs, e-Book, materiale video, puzzles, quizzes, ghiduri cu instrucțiuni practice etc.
Programul a cuprins trei ateliere:
- Development of a Buyer Persona: Magdalena Iordache-Platis și Diana Ioniță, Universitatea din București;
- Development of an Advertisement: Marta Grybs-Kabocik, University of Economics; Katowice Emad și Sabine Emad, Haute École Specialisée de Suisse Occidentale;
- Testing Fashion Design Software: Frédéric Vlummens și Lieven Theys, Hogeschool West-Vlaanderen Howest.
La finalul reuniunii, studenții au prezentat, în echipe internaționale, rezultatele activităților lor astfel: proiectarea unei Buyer Persona pentru produsul ales, un afiș publicitar folosind mood board și word cloud și prezentarea unei aplicații software pe care au considerat-o adecvată pentru domeniul ales pentru fashion design workshop.
Chiar dacă formatul programului intensiv a fost adaptat contextului pandemic actual, spiritul de echipă, schimbul de idei și experiență, alături de momentele de socializare în spații virtuale au conferit evenimentului o stare de normalitate într-un cadru multicultural.
Persoanele interesate pot afla mai multe informații despre programul Erasmus + aici.